دواساز

داروسازی٬ مدیریت کیفیت٬ گردشگری و ...

دواساز

داروسازی٬ مدیریت کیفیت٬ گردشگری و ...

لطفاْ سرطان نگیرید.!!!

 

وزیر بهداشت اعلام کرد در طول ۳ سال اخیر، یارانه داروها در کشور هیچ افزایشی نیافته است. (روزنامه اعتماد ملی، ۲۶/۹/۸۵، صفحه ۱۳)

کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: یارانه دارو در برخی کشورها در طول این ۳ سال ۱۵ درصد افزایش یافته و این در حالی است که ایران، هیچ گونه افزایشی در این زمینه نداشته است.

به گفته او عدم افزایش یارانه داروها در افزایش قیمت دارو نقش دارد و اگر این یارانه افزایش نیابد با مشکل بالا رفتن قیمت دارو روبرو خواهیم شد.

لنکرانی گفت: در حال حاضر با مدیریت!!!! منابع و کمک شرکت های داروسازی!!!!!!!!!! تا حدودی توانسته ایم قیمت داروها را کنترل کنیم و امسال قیمت هیچ دارویی افزایش نیافته است.

لنکرانی با اشاره به بحث تعین اولویت در واردات دارو گفت: برای واردات دارو باید اولویت تعین کنیم، مثلاْ بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده قطعاْ پس از یک سال میمیرند، بنابر این واردات دارویی که تنها مرگ و میر آنها را ۴ ماه به تعویق  میاندازد، چندان ضروری نیست.

 ۱- اولاْ محض اطلاع آقای وزیر یادآوری میکنم که قیمت دارو امسال هم بفهمی نفهمی یه نموره زیاد شده. میگی نه، از وزارتخونه خودتون بپرسین.

۲- ثانیاْ الان چند وقتی است که خبری از مدیریت در کشور و خصوصاْ نزد دولتیان نیست. البته بنا به تحقیقات دانشمندان، نسل مدیران لایق هنوز منقرض نشده است ولی به علت فشار حاشیه نشینان و فشار زیاده از حد دامهای اهلی بر مراتع، به نقاط دوردست جنگل پناه برده اند.

۳- به احتمال قوی منظور از کمک شرکت های داروسازی، فریاد و فغان آنان از وضعیت نامساعد اقتصادی و قیمت پایین داروست که صد البته قرار نیست به جایی برسد.

۴- با توجه به فرمایشات وزیر محترم در مورد بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، انشاالله به زودی شاهد خواهیم بود که به علت قطعی بودن مرگ سایر بیماران سرطانی، ایدزی، هپاتیت، پنومونی، آنفولانزا و سرماخوردگی، اولویت واردات دارو را به سایر موارد اختصاص داده و از خروج ارز اضافی از مملکت جلوگیری خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد